Jammer.... - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Irene Westendorp - WaarBenJij.nu Jammer.... - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Irene Westendorp - WaarBenJij.nu

Jammer....

Blijf op de hoogte en volg Irene

11 September 2014 | Benin, Cotonou

Beste lezers,

Om maar met de deur in huis te vallen: dit jaar gaat het voor mij helaas niet meer lukken om met Mercy Ships mee te gaan... Dit bericht kreeg ik van de week en aangezien er zo ontzettend word meegeleefd met mij, wil ik dat ook via deze weg delen.

Ik vind het natuurlijk ontzettend jammer, heb er lang naar uitgekeken! Vooral uitgekeken naar alle glimlachen die veel door patiënten worden uitgedeeld, omdat ze zo ontzettend blij zijn met de verandering die ze aan boord hebben ondergaan! Dus eigenlijk zou ik gaan om mijn verpleegkundig talent in te zetten, maar ik was er zeker van dat ik meer zou ontvangen dan ik voor mogelijk had gehouden! Dat is natuurlijk super!
Maar natuurlijk heb ik ook uitgekeken naar het avontuurlijke, het ontmoeten van mensen (o.a. die ik twee jaar geleden heb ontmoet), waarmee ik weer een bijzonder gezellige tijd tegemoet zou gaan en ook niet heel onbelangrijk het lekkere weer :-)

Het schip, met zijn crew gaat gelukkig wel deze maand nog op reis naar Madagaskar! Nou, dacht ik eerst ook...hmm is dat nou nodig? Dat is toch een vakantie oord? Het is het op drie na grootste eiland ter wereld (ten oosten van het continent Afrika). Volgens het Ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties leeft in Madagaskar 71,3% van de bevolking onder de armoedegrens. Reden genoeg om ook daar heen te gaan. Voor meer info-->check Google!

Bedankt voor jullie steun in de afgelopen tijd, echt super! Wie weet tot een volgende blog ;-)

groetjes Irene

  • 11 September 2014 - 17:48

    Elleke:

    Ah Irene wat ontzettend jammer!
    We zullen je met open armen ontvangen op de afdeling en ik hoop van harte dat je volgend jaar opnieuw de mogelijkheid krijgt om mee te gaan!

    Liefs Elleke

  • 11 September 2014 - 18:41

    Hanny:

    Wat jammer!!!!
    Kun /wil je niet mee naar Madagascar??
    Zo te lezen niet....maar zoals Elleke al schrijft: wij zijn blij met jou en ook ik hoop dat je een andere keer wel kunt gaan!
    Liefs

  • 11 September 2014 - 18:50

    Irene Westendorp:

    Ha Elleke en Hanny! Fijn dat jullie me graag terug zien op de afdeling :-) Ik kom zaterdag en zondag werken :-) De organisatie heeft tot nog toe genoeg personeel kunnen krijgen. Vandaar dat ik november en december niet aan de slag kan. Ik hoop ook op een andere periode alsnog, maar ik ga ook niet al te ver vooruit kijken/denken. liefs en tot misschien in het weekend

  • 11 September 2014 - 18:58

    Rita:

    Irene, wat jammer voor je!
    Ik denk aan je...
    Zoen.

  • 11 September 2014 - 20:47

    Trijnet:

    Hoi Irene,
    wat vreselijk balen. Ik hoop dat je volgend jaar wel kunt gaan. Kun je de komende tijd wel regelmatig werken op de afdeling? Ik hoop het voor je. Je bent zeker meer dan welkom.
    Liefs Trijnet

  • 11 September 2014 - 22:23

    Tanja:

    Ha Irene, dit is écht helemaal niet leuk. zo naar uitgekeken en dan.......... ik zie je het weekend! liefs Tanja

  • 12 September 2014 - 00:20

    Ingrid:

    Ah Irene,wat rot voor je,hopelijk komt er iets anders moois voor je op je pad.
    Tot snel!
    Liefs Ingrid

  • 19 September 2014 - 17:18

    Rianne:

    hoi, ik lees het nu pas. wat ontzettend jammer voor je en voor de mensen die op hulp wachtten. Best een domper aangezien je emotioneel en praktisch voorbereid was! Hopelijk kun je het los laten en over een tijd wel gaan. Maar vooral blijven we bidden voor de mensen die met het virus te maken hebben.

    Veel sterkte en zo te lezen kun je weer aan de slag op de afdeling, dat zou mooi zijn. kun je de Nederlanders weer helpen met je talenten!

    Liefs, Rianne

  • 21 September 2014 - 07:56

    Denisse:

    Ik zie nu je bericht pas, wat ontzettend jammer voor je. Daar keek je zo lang naar uit.
    Hoop dat er volgend jaar misschien weer iets op je pad komt!
    Tot op het werk in Nederland dan maar....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Mijn reis naar Guinee, begint op 25 augustus. In Guinee aangekomen, ga ik aan boord van de Africa Mercy, het schip van de organisatie Mercy Ships. Dit is een hospitaalschip, welke voornamelijk in West Afrika operaties uitvoert aan de allerarmsten (waar ze natuurlijk niet voor hoeven te betalen). Aan boord van het schip zal ik gaan werken als verpleegkundige, op de verpleegafdeling waar de patienten na hun operatie terug komen. Ook in Nederland en Europa is er genoeg zorg nodig, maar ik vind het mooi dat ik met mijn geld iets kan geven aan mensen die niet aan zorg kunnen komen en ik weet zeker dat zij ook aan mij mooie dingen mee zullen geven :) ! Al langere tijd speelt de gedachte om eens terug te gaan naar Afrika door m'n hoofd. Maar jah, lekker vaag, als je niet weet, wat hoe, waar en wanneer. Nu heb ik het eindelijk concreet mogen maken ;-) Het begon allemaal toen mijn werk toestemming gaf om 6 maanden met onbetaald verlof te gaan. Echt super! Vervolgens de aanmeldingspapieren verstuurd en eigenlijk was ik sneller dan verwacht aangenomen om te komen werken. Wel moest ik nog een test doorstaan...een telefoongesprek in het engels met een afdelings-supervisor van het schip ;-) Zij testte mijn engels en werd nagevraagd of ik chirurgische ervaring heb. Helaas kon ik dit laatste niet beamen, waarop me werd geadviseerd toch ervaring hierin op te doen. In juni heb ik nog een weekje op de afdeling KNO in het UMC meegelopen, dus nu moet het goed komen ;-) Eerlijk gezegd, vind ik dit wel spannend hoor, of ik dat soort werk snel oppik. Maar dat zal ik snel genoeg merken, word vervolgt... Als mijn hoofd afdwaalt naar Guinee en wat ik nog moet doen, komt ook regelmatig het nummer van Tim Hughes-->God Of Justice en Leeland-->Tears of the saint, bij me boven. Deze verwoorden voor mij de belangrijkste reden, waarom ik deze reis ga ondernemen en het werk ga doen. Daarom wil ik dit graag met jullie delen. Als je tijd hebt, beluister dan de you tube versie. Ik kan je zeggen, het is de moeite waard ;-) Ik zou het leuk vinden om ook van jullie belevenissen (in NL of ergens anders ;-) te horen, dus voel je vrij om op deze site te reageren of me te mailen! Het is een lang verhaal geworden, ik hoop dit in de komende verhalen iets in te korten. groetjes Irene p.s. Heb je nog de wens om me te sponsoren, dan stel ik dat natuurlijk op prijs! Laat het me dan even weten via een mail of reactie. P.s.s. Ik ben weer terug online...want ik ga 30 augustus t-m 8 november naar Benin met Mercy Ships!

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 23985

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2015 - 30 April 2016

verpleegkundige met Mercy Ships in Madagascar

30 Augustus 2014 - 08 November 2014

Verpleegkundige aan boord van de Africa Mercy

25 Augustus 2012 - 09 Februari 2013

On board of the Africa Mercy as a Nurse

Landen bezocht: